آینده طراحی تعامل انسان و کامپیوتر

آینده طراحی تعامل انسان و کامپیوتر

https: //www .pinterest.com/pin/826340231602661141/

چند سال پیش ، کلمات "دستگاه ورودی" فقط دو مورد خاص را در ذهن ما برانگیخت: صفحه کلید و ماوس - ابزارهای اصلی مورد استفاده برای ارائه داده به یک کامپیوتر شخصی صفحه کلید و ماوس در واقع دو دستگاه اولیه ورودی در تاریخ کامپیوتر هستند. امروزه ، با تکامل رایانه ها ، ما مجموعه وسیعی از دستگاه های ورودی داریم که نحوه تعامل با رایانه را تغییر داده است. به عنوان مثال ، ما تلفن های هوشمند داریم که به کاربران اجازه می دهد فقط با وب کم و میکروفون دست خود با رایانه ارتباط برقرار کنند ، که برای برقراری تماس های ویدئویی و بسیاری دیگر استفاده می شود.

در مورد زمانی که دستگاه تلفن همراه شما در جدول. احساس راحتی می کنید. وقتی آن گوشی در جیب شما قرار گرفت. در کل ، احساس ناراحتی می شود. چرا اینقدر عجیب است که رابطه ما با فناوری در اطراف ما در حال تغییر است؟ به اولین کامپیوتر خود فکر کنید. برای اولین بار که از آن استفاده می کنید چقدر بیشتر با کامپیوتر وقت می گذرانید. شاید یک ساعت یا دو ساعت در روز باشد. اما به این فکر کنید که چگونه جهان در حال حاضر برای اکثر ما تغییر کرده است ، شاید 85 درصد از ما بیش از 8 ساعت از آن استفاده می کنیم. مسئله این است که ما به عنوان اولین کاری که صبح انجام می دهیم با دستگاه خود تعامل داریم.

80٪ از ما اولین چیزی که صبح با آن ارتباط برقرار می کنیم ، دستگاه تلفن همراه ما است. و یکی دیگر از موارد بیشتر ماست که قبل از خواب با آن ارتباط برقرار می کنیم. قبل از یک میلیون سال پیش ، ما یک عصر جمع آوری شکارچی داشتیم. این ابزار جدیدی است که به ما امکان می دهد روانشناسی خود را گسترش دهیم و در واقع بهتر زنده بمانیم ، این امر چندین میلیون سال طول کشید ، در حالی که عصر کشاورزی چند هزار سال طول کشید. اما در این مرحله بود که ابزارهای جدید به ما اجازه دادند از این دوره از جشن و قحطی خارج شویم. برای اقامت در واقع شروع به حرکت از بقا به شکوفایی و ساخته شده است.

ابزار اجتماعات ارتباط و تجربه ما را به عنوان یک انسان کاملاً تغییر داد. در آن زمان ما عمر صنعتی را چندین هزار سال یا بیش از 100 سال به طول انجامیدیم ، اما دوباره به ما این توانایی را داد تا شیوه ای را که قادر به ایجاد و تولید آن بودیم کاملاً تغییر دهیم و سرانجام در کمتر از 26 سال گذشته ، اینترنت تولد عصر اطلاعات و این دوباره شیوه ارتباط ما را به کلی تغییر داد و نحوه انتشار و خواندن اطلاعات ما را به عنوان یک انسان کاملاً تغییر داد.

ابزارهای مراحل اولیه

در طول تاریخ ، در هر یک از این سنین ، یک رابطه جدید با ابزارهای ما تجربه انسان را کاملاً تغییر می دهد و هر یک از آن مراحل این پیشرفت در ابزارهای ایجاد شده ما ، ما را نیز تغییر داد.

تولد دوست شما کی است؟ گاهی فراموشش می کنی اما باید به یادآوری فیس بوک نگاه می کردید. این چیزها در حال تبدیل شدن به حافظه ما هستند. خطوط بین ما محو می شود وفناوری ما و این از بین رفته به این معنی است که بسیاری از ما این چیزها در حال توسعه ما هستند ، بیشتر در شیوه تعامل ما با فناوری و ابزارمان در 20 سال آینده یا ده سال آینده تغییر خواهد کرد ، و در در 200 سال گذشته.

نظر شما در مورد آن افزایش و گسترش آن گسترش تکنولوژیکی چه چیزی ما را می سازد؟

امروزه بشر معمولاً می گوید که به 3 قسمت تقسیم شده است. یعنی ،

ذهن حس زبان

مردم در حال تلاش برای حل مشکلات هستند. ما از ابزارهایی که می توانیم پیدا کنیم استفاده می کنیم ، اما از زمان های بسیار قدیم. این تمایز واقعاً قوی بین ذهن ما و ابزارهای ما وجود داشته است. کاملاً فعال و ابزارهای ما کاملاً منفعل هستند. آنها نمی توانند کاری را انجام دهند که به آنها گفته نشده است که از قبل برنامه ریزی شده انجام دهند یا برای انجام آنها ساخته شده اند ، فقط می توانند کارهایی را که به آنها می گویند چاقوی جراحی انجام دهند ، فقط در جایی که جراح به آن چاقوی جراحی می گوید قطع کنند. یا خود نمی تواند.

الکسا فقط می تواند کارهایی را که از قبل برنامه ریزی کرده است انجام دهد ، اگر دفعه بعد بپرسید "الکسا ، فکر کن از مهندس بیچاره؟ ، هوا چطوره؟" و به پاسخ او پی ببرید.

Viv یک سیستم عامل مصنوعی هوشمند است که از سازندگان Adi Siri ساخته شده است. اما برخلاف Siri و Alexa ، باید بدانید که Viv در واقع قادر است اگر کاری را بخواهید که لزوما نمی دانید چگونه آن را انجام دهید. اما می تواند پیش کد خود را بنویسد و پاسخ شما را برای چیزی بیابد ، به جای این که مجبور شوید به کارهایی که باید انجام دهید فکر کنید ، به این مرحله از فشار دادن دکمه خانه در این برنامه بروید. با چیزی جادویی آشنا شوید و از بین برود ، مهارت هایی را که ابزار مورد نیاز او مشخص کرده است مشخص می کند و می تواند به طور همزمان این اطلاعات را پردازش کرده و بدون نیاز به انگشت بلند کردن به نتیجه برسد. این یک چیز شگفت انگیز است و این نقطه عطف فناوری را برنامه ها می نامند.

منظور از برنامه های کاربردی API این است؟ ابزار ما کاملاً منفعل است تا بتوانیم از طرف خود عمل کنیم و فکر کنیم چرا شرکت ها مانند Google و Facebook هستند. و همچنین سامسونگ که بسیاری از آنها با آنها کار می کنند در حال حاضر با اشتیاق زیادی روی این کارکنان کار می کنند. آنها واقعاً اولین کسانی بودند که این محصول را به بازار عرضه کردند و اولین کسانی بودند که آن را در دسترس عموم قرار دادند. از آنجا که برخی از کارهای شگفت انگیز را انجام می دهد ، دو مانع واقعاً مهم در زندگی ما انسان ها را از بین می برد ، زیرا برای انجام هر کاری ابتدا باید این کار را انجام دهید.

در واقع شما باید بدانید که چگونه این کار را انجام می دهید و روش کار که قرار است از چیزی استفاده کنید و در زندگی خود به آن دست پیدا کنید ، ابزارهایی که ممکن است انجام دهید. دومین مورد این است کهدر واقع شما باید در هر یک از این مراحل یاد بگیرید و آن را حفظ کنید ، در واقع باید اطلاعات مربوط به این برنامه را بیاموزید.

فناوری به این معناست که این دو مانع برای ورود حذف می شوند و هنگامی که آنها جهان امکان است.

این امر برای ما به عنوان یک انسان چیست؟

ما می توانیم نحوه انجام کارها را تغییر دهیم. امروزه برای ما به عنوان طراحان چه معنایی دارد و چگونه می توانیم در مورد تعامل با این نوع فناوری فکر کنیم. اما من فکر می کنم مهمترین چیزی که ما باید به فکر یک طراح باشیم این است که چگونه می توانیم با این نوع رایانه ها اعتماد ایجاد کنیم. این هفته بخور آیا واقعاً برای انتخاب غذاهایی که قرار است در این هفته بخوریم به فناوری اعتماد کرده ایم؟ آیا من واقعاً بر اساس اطلاعاتی که از ابزاری مانند این دریافت می کنم و به همین دلیل مهمترین چیزی که باید به آن فکر کنیم ، نقل مکان کرده ام ، اعتماد است.

ارتباط

به عنوان اولین بخش ارتباط خوب با دستگاه ، واقعاً مهم است. از آنجا که اکثر ما تعامل روزانه با فناوری چیزی شبیه به این ویدئو داریم.

آیا متوجه شده اید که چگونه با این دستگاه ها صحبت می کنیم و چنین جمله ای را می گوییم ، "الکسا ، آهنگ مورد علاقه من را پخش کن" یا "Google تماس با برادر " چرا این کار را می کنیم؟ به این دلیل است که ما تمرکز کرده ایم که به این روشهای طبیعی ارتباط برقرار کنیم. شما یا بله یا خیر صحبت می کنید یا حرف درست را بله یا خیر زده اید. همه تعامل انسان و کامپیوتر با فناوری به زور در حالت دودویی قرار می گیرد و ما اصلاً اینطور نیست. ارتباط عمیق با ما به این معنی که در لکنت زبان تردید داریم ، نمی دانیم قبل از گفتن چه می خواهیم بگوییم. اینطور انسان است در واقع می توانیم ارتباط برقرار کنیم و بنابراین ما به عنوان طراحان باید به این فکر کنیم که ارتباطات واقعی برای این دستگاه به ترتیب چگونه است. برای این که بتوانیم واقعاً اطمینان داشته باشیم که این چیزها منظور ما را درک می کنند.

پیتر دروکر ، مربی مشهور جهان گفت که مهمترین چیز این است که ارتباطی شنیدن آن چیزی است که در حال حاضر زبان ما آغشته نشده است. این میدان با معنی است. این میدان یک امکان است. این زبان تأکید و لحن دارد و اگر رایانه ها یاد نگیرند که چگونه کوچکترین تفاوت جملات را تشخیص دهند ، ممکن است در شرایط بسیار نگران کننده ای قرار بگیریم.

این زبان طراحی ارتباطات و درک واقعی انسان است چگونه یک ماشین می تواند آن را نشان دهد این از لحن و عمق و احساسات و احساسات پشت آنچه شما می گویید باید چیز بسیار مهمی باشد که ما باید به عنوان طراحان به آن فکر کنیم ، بخش دوم این فرایند را نمایان می کند و من فکر می کنم این واقعا مهم است زیرا اگر ما به این ماشینها اعتماد کنید که از بین بروند و تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند کاری را انجام دهند. وقتی ماشین مورد علاقه خود را انتخاب می کنیدشما تصمیم می گیرید وارد شوید و بنشینید. پس از آن ، شما با ماشین رانندگی می کنید.

آگاهی از زمینه

دو نکته بسیار مهم وجود دارد. اولین مورد آگاهی از زمینه و دوم بازخورد فعال است بنابراین آگاهی از زمینه یا ارتباط با زمینه این است که وسیله نقلیه به شما نشان می دهد که می داند در حال انجام چه کاری است. این به شما نشان می دهد که شیر را در جاده می بیند. این به شما نشان می دهد که خطری را در مورد سایر اتومبیل ها مشاهده می کند که ممکن است جایی باشد که منحنی در حال نزدیک شدن است. دومین کاری که انجام می دهد یک فرآیند بازخورد فعال است ، در واقع می توانید احساس کنید اتومبیل های دور مشورت می کنند و با رانندگی در آن پیچ واقعاً احتیاط می کنند و واقعاً و واقعاً و با دقت.

این دو مورد نوعی از اصول آنها خواهد بود که در صورت رفتن به چپ باید به آنها فکر کنیم. ماشین و فناوری شروع به چرخاندن از ما می کنند و شروع به انجام کارها برای ما می کنند.

همکاری مشترک

آخرین مورد همکاری است. آلبرت اینشتین می گوید: "تخیل مهمتر از دانش است. از آنجا که دانش محدود است ، در حالی که تخیل کل جهان را در بر می گیرد ، پیشرفت را تحریک می کند ، و تکامل را به وجود می آورد. " این یک خیال است که استفاده از فناوری فقط برای دانش عالی است. زیرا وقتی می توانستیم از این فناوری برای بدست آوردن و انجام وظیفه برده خرگوش استفاده کنیم ، دیگر نیامد و اطلاعات زیادی را برای من پیدا کرد و گزارشی از آن تهیه کرد.

من فکر می کنم شگفت انگیزترین چیز انسان است این فرصتی است برای راه اندازی این ماشین ها و آموزش کار با آنها.

وقتی ماشین در حال انجام است ما را به عنوان انسان آزاد می کند تا در واقع الگوهای جالبی را ایجاد کنیم تا تخیل ما آزاد باشد مواردی که جالب است مواردی را که ممکن است راه جالبی برای کاوش باشد جهت هدایت رایانه در ادامه ایجاد رگ ها و در نهایت ایجاد چیزی که هیچکدام از ما به طور مستقل بدون یکدیگر نمی توانیم ایجاد کنند ، جالب باشد.

و من فکر می کنم طراحان این مسئولیت شگفت انگیز را بر عهده گرفته اند ، در واقع ما قبلاً این کار را انجام داده ایم زیرا این ماشین ها در حال حاضر به توسعه ما تبدیل شده اند. و همچنین طراحان دارای یک قابلیت شگفت انگیز هستند زیرا ما یا می توانیم فناوری هایی ایجاد کنیم که ما را در دستگاه هایمان قفل می کند یا قدرت عظیمی از این فناوری را که در آینده نزدیک در دسترس ما است آزاد کنیم ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد